czwartek, 23 sierpnia 2012

Zapraszam do zabawy ANTONI DO LIFTU

Mój krótki urlop spędziłam u rodziny w małej wioseczce położonej w regionie słynącym z uprawy kapusty. Miejscowość malutka, a "nasz" dom - na końcu wsi, ostatni pod lasem. Spędzałam czas z wnukiem i kotem na spacerach i odkrywaniu uroków okolicy.  Dla większości z Was tego rodzaju odpoczynek nie jest atrakcyjny i ciekawy, ale nie dla mnie. Lubię spokój i obcowanie z przyrodą. Przy okazji wypraw pojawił się temat dla mnie osobliwie interesujący. Zaobserwowałam w kilku domostwach bardzo ciekawe eksponaty i w związku z tym mam dla Was temat na wyzwanie. Jeżeli ktoś z Was myśli, że scrapowanie i craftowanie jako hobby pojawiło się na przestrzeni ostatnich lat - udowadniam, że jest w wielkim błędzie. W domu mojej rodziny na ścianach wisi kilka "monideł" i intrygujących obrazków. Jednym z nich jest postać opiekuna domowego - Świętego Antoniego. Oceniam wiek tego scrapu na lat kilkadziesiąt, ponieważ według relacji domowników i w zgodzie z ich pamięcią Antoni i jego towarzysze pojawili się w latach powojennych (1946-1950?).  Antoni wycięty z pokolorowanego ręcznie obrazka spoczywa w etui wyściełanym niegdyś czarnym aksamitem, okolony  ramką z cyny i wewnątrz ozdobiony fragmentem koronki wykonanej również z cyny. Całość pokrywa kopułka  ze szkła. Kwiatki - niegdyś niebieskie - ułożone na półokrągłej ramce z drutu i oplecione bibułą.
Mam w związku z Antonim dla Was propozycję nie do odrzucenia. Zapraszam wszystkich do zliftowania  Antoniego.
Wyzwanie trwa od dzisiaj, tj. 23.08.2012  do 08.09.2012
Zdjęcie liftowanego Antoniego proszę wysłać na mój adres mailowy: spec-place@wp.pl 
Najciekawsza praca zostanie nagrodzona porcją scrapowych przydasi i małą niespodzianką z sutaszu.
Warunkiem koniecznym wzięcia udziału w losowaniu jest napisanie na swoim blogu osobnego posta lub notki w innym poście o wyzwaniu i podlinkowanie na pasku bocznym banerka.
Zgłaszamy się do wyzwania poprzez umieszczenie komentarza pod tym postem zawierającego namiary na swojego bloga.

















Do świętego Antoniego kierowane są prośby o pomoc zwłaszcza w odnajdywaniu zaginionych ludzi i zagubionych lub skradzionych rzeczy. Szukają wstawiennictwa u swego patrona panny na wydaniu, narzeczeni i małżeństwa. Proszą o szczęśliwy związek małżeński, pomyślny poród lub uleczenie z niepłodności. Modlą się do niego rolnicy o dobre żniwa, podróżni o szczęśliwy powrót, piszący korespondencję by dotarła do właściwego adresata. Opiekun zwierząt domowych (wg legendy uzdrowił niewidome prosię), wzywany też podczas ciężkich chorób, epidemii, pożarów.
W ikonografii św. Antoni przedstawiany jest w habicie franciszkańskim; nieraz głosi kazanie, czasami trzyma Dziecię Jezus, które mu się wg legendy ukazało. Jego atrybutami są: księga, lilia, serce, ogień - symbol gorliwości, bochen chleba, osioł, ryba.





































Wincenty Pol (1807-1872)

Święty Antoni Padewski
Obywatelu niebieski!
Niech się chwała Twoja święci,
W miłościwej miej nas chęci,
Niech się święcą cuda Twoje,
Niech się miną mych trosk roje,
Niech po stratach się ukoję,
Niech powróci zdrowie moje.
Duszne uproś mi pociechy,
Bo trwać pragnę w myśli czystej,
By nie popaść w ciężkie grzechy,
Lecz w nadziei żyć wieczystej.
Uproś dla nas wiarę żywą,
A po nędzach pracowitych
Na padole płaczy zbytych
Uproś dla nas śmierć szczęśliwą,
Ty coś wielkim jest Szafarzem
Wszechmocności Bożej w losach,
Przyjm ofiarę przed ołtarzem,
Daj świadectwo nam w niebiosach,
Do Bożego odnieś tronu
Serce w skrusze pokajane,
A ja wielbić Cię do zgonu
Ojcze święty nie przestanę! 

Mam nadzieję, że mimo wakacyjnych pustek w blogosferze znajdą się osoby chętne do udziału w  wyzwaniu. Miłego liftowania życzę!




8 komentarzy:

  1. Dziękuję za zaproszenie do liftu ... Pozdrawiam serdecznie !:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja mieszkam zaraz pod kościołem pod wezwaniem Świętego Antoniego... pomógł mi w znalezieniu czegoś już wiele razy :) chętnie wzięłabym udział, ale wyjeżdżam na warsztaty do końca wakacji to nie zdążę... szkoda :( pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aż nie śmiem prosić ale gdybyś zechciała termin przesunąć o kilka dni... to na pewno wzięłabym udział :)

      Usuń
    2. Nic nie stoi na przeszkodzie - według życzenia przedłużam termin do 08.09.2012

      Usuń
    3. cudownie! zaraz po powrocie biorę się do pracy i z przyjemnością liftuję Antoniego ;) bardzo mi się ten obrazek podoba - uwielbiam takie stare przedmioty, które skrywają w sobie jakąś historię sprzed lat... u mnie na wsi mam malowany portret ślubny moich pradziadków. Coś niesamowitego... dzięki za przedłużenie terminu i pozdrawiam!

      Usuń
  3. Akurat wyjeżdżam:) też do rodziny i mimo, że mieszkają w stolicy, to znajdzie się tam cisza i spokój - wystarczy pójść na dłuższy spacer, by zahaczyć o brzeg Wisły i zobaczyć zwierzęta gospodarskie i pola:)

    Ale pięknie dziękuję za zaproszenie i za udział w moim candy, życzę zgarnięcia nagrody:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Romo, pracę wykonałam więc zgodnie z obietnicą zgłaszam ją na Twoje wyzwanie :)
    post z pracą i info o wyzwaniu : http://oliwkowepasje.blogspot.com/2012/09/obrazek-za-swietym-antonim.html
    banerek w zakladce z wyzwaniami: http://oliwkowepasje.blogspot.com/p/konkursy-wyzwania-i-zabawy.html
    pozdrawiam i zaraz piszę maila :)

    OdpowiedzUsuń
  5. dziekuję za zaprodzenie do zabawy. Praca o ulubiubonym Antonim http://rodziceodzieciach.blogspot.com/2012/09/antoni-do-liftu.html

    OdpowiedzUsuń